"Só gaña a liberdade quen a reconquista todos os días"
Goethe

28/2/13

A declaración de impostos sáelle a Apple a devolver en España

Artigo publicado por Miguel Jiménez en El País



A empresa das Apple Stores non pagou impostos en 2011 tras multiplicar por 14 os ingresos.

Os beneficios das vendas en España concéntranse en Irlanda.

Pese á crise, as vendas de Apple continúan crecendo a toda máquina en España. En España? En realidade, a empresa factura a inmensa maioría das vendas desde Irlanda, co que apenas tributa ao fisco. Coa apertura das Apple Store, as tendas propias da firma da mazá, había a posibilidade de que unha maior parte do beneficio que lograse no mercado español tributase aquí. Pero non será así. Á sociedade que xestiona as tendas propias de Apple a declaración do imposto de sociedades saíulle a devolver en 2011 tras multiplicar por 14 as súas vendas. A firma compra a unha sociedade de Apple en Irlanda os produtos a un prezo tal que a comercialización apenas lle deixa marxe nin beneficios e, en consecuencia, tampouco tivo que pagar impostos.

Apple opera en España principalmente a través de dúas sociedades: Apple Marketing Iberia e Apple Retail Spain. A primeira é a que vende a terceiros e a segunda a que opera as Apple Stores, as tendas propias. Ata agora, as vendas a través de terceiros son moito maiores, pero Apple as factura desde Irlanda e a sociedade española cobra só unha mínima comisión coa que fai fronte aos seus gastos. Na memoria das contas de 2010, a empresa explicaba que esa comisión era do 1%, unha explicación que na última memoria desapareceu despois de que EL PAÍS publicase que Apple factura desde Irlanda o 99% das súas vendas en España.

En 2011, os ingresos das comisións por vendas de Apple Marketing Iberia creceron un 27%, de 13.945 a 17.747 millóns de euros. Si a comisión segue sendo do 1%, iso significa que as vendas de Apple en España a través desa filial disparáronse aos 1.775 millóns en 2011.


As vendas de Apple como grupo xeran unha marxe antes de impostos superior ao 30%, co que polas vendas en España, eses cálculos darían máis de 500 millóns. Pero como a filial española únicamente factura comisións e ten que cubrir os gastos de estrutura en España, o seu resultado antes de impostos foi de só 7,1 millóns e tributou por 2,5 millóns. Pero Apple lanzouse á venda a través de tendas propias. Esas, por definición, facturan en España.

Pero Apple conseguiu que, pese a multiplicar as vendas, apenas sexan rendibles, de modo que o beneficio se siga xerando en Irlanda, onde o tipo teórico do imposto sobre sociedades é do 12,5%, pero onde ademais cabe a posibilidade de utilizar estruturas coas que o beneficio escapa a paraísos fiscais prácticamente sen tributar.

As contas de Apple Retail Spain, depositadas no Rexistro Mercantil, mostran que as vendas multiplicáronse por 14 desde os 5,4 millóns do exercicio pechado o 30 de setembro de 2010, cando empezaron a abrir as Apple Stores, ata os 76,36 millóns do exercicio 2011.

A empresa, con todo, compra os produtos a Apple Sales International, unha sociedade irlandesa, a un prezo tal que apenas lle deixa marxe para cubrir os seus gastos, o que minimiza o beneficio. O custo dos aprovisionamientos foi de 60,6 millóns, co que a marxe bruta das vendas foi de só o 19%, o que apenas dá para cubrir os gastos de persoal e outros gastos de explotación.

O resultado antes de impostos, así, foi de 364.138 euros, menos do 0,5% das vendas. A iso correspóndenlle uns impostos de 143.000 euros, dos que á empresa retivéronlle xa 141.000. Pero como nos anos de lanzamento a empresa incurrió en perdas, a declaración sáelle a devolver todo o pago por imposto de sociedades.

A clave está en que o prezo que paga polos produtos á sociedade irlandesa é moi alto. Na súa memoria, a empresa sostén que esas operacións "contabilizáronse de acordo coas normas xerais e a prezos de mercado". E subliña que os prezos das operacións con partes vinculadas atópanse adecuadamente soportados, polo que a empresa considera que "non existen riscos que puidesen orixinar pasivos fiscais significativos".

Apple ten a sartén polo mango tamén cos distribuidores alleos á empresa, que logran coa venda dos seus produtos marxes moi inferiores aos de produtos doutras empresas comparables. Para as grandes cadeas de distribución, con todo, ter os produtos de Apple é cuestión de prestixio e serve para atraer tráfico ás tendas e lograr vendas inducidas. Con Apple, case perden diñeiro.

Á multinacional fundada por Steve Jobs, con todo, iso é o que máis lle convén: que as súas propias tendas apenas sexan rendibles. Dese modo, apenas hai beneficios que paguen os impostos españois.


No hay comentarios: